torstai 1. elokuuta 2013

Paimennusvalmennus vol. 3

On mulla kyllä pätevä koira. Kolmatta kertaa kävimme valmennuksessa ja tänään treenattiin sisä- ja ulkoflänkkejä sekä poispäin kuljetuksia. Siis ronihan toimii aivan älyttömän hyvin, pientä omapäisyyttä on jota tässä vaiheessa mun mielestä pitää ollakin. Lähetän sitä oikealle ja se on sitä mieltä että vasemmalta olisi parempi kun on enemmän tilaa. Pientä tahtojen taistelua ja se lähtee sinne oikealle mihin sen laitan, se on ihan mahtava. Maahanmenot alkaa toimia, ei ryykäile vaan tänäänkin toimi enemmänkin tahmaisesti, mikä on mun kannalta vielä hyvä. Vauhti tulee kyllä tähänkin varmasti varmuuden myötä. Ihan pikkuisen voin sanoa jo ymmärtäväni paimennuksesta vaikka esim. reunalta kuuluva ohje "laita siitä oikealle ulkoflänkille" saa vähintäänkin miettimään. En tiedä vielä varmasti mutta luulen että tämä laji sopii paremmin rauhalliselle luonteelleni kuin agility. Harkittuja siirtoja, työskentelyä paineen alla muttei hirveää hektisyyttä.

Mutta on mulla tervepäiset koirat. Viime perjantaina alkoi pihalla maatyöt. Olen painanut 14h työpäivää enkä ole pätkääkään ehtinyt keskittymään koiriin. Tiistain aksatkin peruin. Silti koirat jaksaa olla suht hyvin, pientä levottomuutta on, varsinkin bradilla mutta tyytyväinen olen. Nyt on salaojat peitossa ja pahin stressi tuon kanssa helpottaa.

Keskiviikkona laitoin ronit Minnan ja mintun matkaan agilityyn. Minna ei ole ikinä ohjannut ronia aiemmin, eikä vissiin ohjaa tulevaisuudessakaan. Vauhtia on kuulemma liikaa ja kuolee siihen juoksemiseen. Oli sitä kuulemma testannut toinenkin jonka kommentteja koirasta odotan mielenkiinnolla.

Nyt ei taas jaksa enempää kirjoitella vaan valmistautua huomiseen vapaaseen ja Minnan synttäreiden valmisteluun.

Ronikin täyttää kohta 2v. mut yritän huomenna ehtiä siitä kirjoittaa erikseen.

Vielä kuva tältä päivältä. Tässä tosin ollaan väärällä puolella aitaa odottamassa omaa vuoroa, mutta tunnelma on kiva.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti