perjantai 12. lokakuuta 2012

Oikeita mielentiloja.

Ronin röngtenlausunnot tulivat, B/B ja 0/0. Vähän eroaa lääkärin mielipiteestä, mut terve koira, hyvä jatkaa harrastamista. Itse treenaaminen on ollut tauolla, nyt olemme taas keskittyneet ihan vain suhteeseen ja oikeaan mielentilaan. Eli yhtäkään liikettä ei olla otettu, leikitty vaan. Roni väistää minua joissakin tilanteissa, sillä ei ole juuri itseluottamusta eikä yhtään röyhkeyttä. Nyt olen saanut neuvoja vaihtaa leikkityyliä ja se tuntuu purevan. Roni on vapautuneempi, se ei lähde haahuilemaan ja se on kiinnostuneempi. Olen oikein opettanut hyppimään päälle, varastamaan lelut kädestä ja se on myös vienyt pallon taskusta. Olen opetellut innostamaan ja leikkimään koiran kanssa ilman lelua. Olen yrittänyt opettaa että minun kanssa taistelu ei ole paha asia.

Olen ollut nyt muutaman viikon lomautettuna, eli aikaa riittää. Mieli tekisi treenata vaikka mitä mutta ei mulla riitä koirat. Roni on ihan puoli kuollut jo iltaisin. Mutta on se poika saanut leikkiä sekä juosta. Ollaan kuljettu pitkin peltoja ja metsiä. Eilen piti jo pitää välipäivä, lenkillä vaan kävimme. Nyt lähdetään kentälle leikkimään. Muuttamaan ronin mielikuvaa kentästä ja siellä olemisesta.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti